From - To
Place
Blog
The Year of the ‘Ultras’ and 50 Shades of the Same Color - An interview with Alain Gilles
About
Elk jaar brengen de Commerce Design Awards het landschap van uitzonderlijke en gastvrije commerciële ruimtes in kaart, als een praktische gids voor zowel Brusselaars als bezoekers.
We hoeven niet te benadrukken hoe design ons dagelijks leven beïnvloedt — maar als het gaat om winkels en horecazaken, rijst een boeiende vraag: wat maakt een commerciële ruimte echt aangenaam? Waarom keren we er telkens weer met enthousiasme naar terug?
Commerciële ruimtes zijn uitgegroeid tot dagelijkse ontmoetingsplaatsen, waar ergonomisch design, materialen, meubilair, kleuren en verlichting onze stemming, ons welzijn en onze beleving vormgeven.
Dit jaar beoordeelde de jury de inzendingen op alle facetten van uitmuntendheid — van originaliteit, functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid tot meubelontwerp, indeling, materiaalkeuze en kleurenschema’s.
Ook innovatieve oplossingen, conceptuele samenhang, visuele kwaliteit en de harmonie van vormen werden meegewogen. Duurzaamheid en maatschappelijke impact kregen bijzondere aandacht, wat de rol van design onderstreept die verder gaat dan enkel esthetiek.
Ontdek de inzichten van de Belgische ontwerper Alain Gilles, voorzitter van de jury van de Commerce Design Awards dit jaar, in ons exclusieve interview waarin hij zijn visie deelt over de competitie en de winnende ruimtes die ons allemaal inspireren.
Portret van Alain Gilles, Foto: Mathilde Hiley
Officiële website van Alain Gilles: http://www.alaingilles.com/fr
Lees het interview via de onderstaande link!
We hoeven niet te benadrukken hoe design ons dagelijks leven beïnvloedt — maar als het gaat om winkels en horecazaken, rijst een boeiende vraag: wat maakt een commerciële ruimte echt aangenaam? Waarom keren we er telkens weer met enthousiasme naar terug?
Commerciële ruimtes zijn uitgegroeid tot dagelijkse ontmoetingsplaatsen, waar ergonomisch design, materialen, meubilair, kleuren en verlichting onze stemming, ons welzijn en onze beleving vormgeven.
Dit jaar beoordeelde de jury de inzendingen op alle facetten van uitmuntendheid — van originaliteit, functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid tot meubelontwerp, indeling, materiaalkeuze en kleurenschema’s.
Ook innovatieve oplossingen, conceptuele samenhang, visuele kwaliteit en de harmonie van vormen werden meegewogen. Duurzaamheid en maatschappelijke impact kregen bijzondere aandacht, wat de rol van design onderstreept die verder gaat dan enkel esthetiek.
Ontdek de inzichten van de Belgische ontwerper Alain Gilles, voorzitter van de jury van de Commerce Design Awards dit jaar, in ons exclusieve interview waarin hij zijn visie deelt over de competitie en de winnende ruimtes die ons allemaal inspireren.
Portret van Alain Gilles, Foto: Mathilde Hiley
Officiële website van Alain Gilles: http://www.alaingilles.com/fr
Lees het interview via de onderstaande link!